Opdrachtgever Animatiewerk
Mijn rol Strategie / Concept/  Art Direction

De doelgroep snappen.

Animatiewerk is al jaren een begrip in vakantieland. Voor campings en vakantieparken in Nederland verzorgt het bedrijf animatieteams en de entertainmentprogramma’s. De vraag naar hun werk neemt toe en daarmee ook het aantal vacatures voor entertainers vanaf 17 jaar. Maar waar vind je de juiste kandidaten? En hoe bereik je deze groep het beste?

Animatiewerk-Doelgroep_snapchat_2

In een sollicitatiebrief kun je niet laten zien dat je een entertainer bent. 

Enthousiasme, het talent om toneel te spelen, expressiviteit: dat haal je niet uit een getypte sollicitatiebrief. Het kwam dan ook regelmatig voor dat deelnemers aan de trainingsweekenden van Animatiewerk afvielen, omdat ze toch niet de juiste vaardigheden bleken te hebben. Zonde, want tegen die tijd hadden zowel de sollicitanten als Animatiewerk er al een hoop tijd en moeite in gestoken. 

Met een videosollicitatie zou Animatiewerk een snellere en betere selectie kunnen maken. Tegelijkertijd wil je niet een enorme drempel opwerpen voor deze jongeren. Is er dan ook een andere, eenvoudiger maar net zo doeltreffende manier om te solliciteren?

Snapchat_logo.svg

Snapchat: snel, creatief, tijdelijk en gemakkelijk.

Snapchat is een supersnel medium waarmee je foto’s en korte video’s kunt versturen. Deze beelden zijn éénmalig af te spelen door de ontvanger en worden daarna verwijderd. Snapchat heeft in Nederland zo’n twee miljoen actieve gebruikers, voornamelijk jongeren tussen de twaalf en twintig jaar. Dit aantal groeit elke dag. Een uitstekende plek voor Animatiewerk om nieuwe entertainers te vinden.

In twee snaps van tien seconden jezelf van je beste kant laten zien, dat is een uitdaging die een goede entertainer wel aan durft te gaan. Animatiewerk kan aan de hand van deze snaps direct adviseren of het zinvol is om in te schrijven voor een trainingsweekend.

Primeur in Nederland.

In Amerika en België experimenteren enkele bedrijven al met solliciteren via Snapchat, maar in Nederland had Animatiewerk de primeur. Dat bleef niet onopgemerkt in de landelijke nieuwsmedia.

Logos_media_snapchat
Animatiewerk-Nieuws_solliciteren_snapchat_TelegraafAnimatiewerk-Nieuws_solliciteren_snapchat_AmbitieAnimatiewerk-Nieuws_solliciteren_snapchat_OOGAnimatiewerk-Nieuws_solliciteren_snapchat_AsserCourantAnimatiewerk-Nieuws_solliciteren_snapchat_DutchCowboysAnimatiewerk-Nieuws_solliciteren_snapchat_DagbladvhNoordenAnimatiewerk-Nieuws_solliciteren_snapchat_FokAnimatiewerk-Nieuws_solliciteren_snapchat_ThePostAnimatiewerk-Nieuws_solliciteren_snapchat_Werf

.

b9cd3312-0b36-4054-8d26-9af37edf6372-original