Open
Hoog contrast
Grote letters

Quali-tijd

“Tijd is een keuze. De leukste ontdekking uit mijn onderzoek tot nu toe vind ik dat tijd zich vertaalt naar specifieke vormen en figuren.”, aldus van Duijn. “Geven we die vormen letterlijk meer plek, in de fysieke ruimte, of met onze aandacht, dan komen we veel meer in lijn met het bestaan. Want tijd is niet alleen hebben (quanti-tijd), tijd is evengoed zijn (quali-tijd).”

 

Buenapartes diversi-tijd

En wanneer je op deze manier terugkijkt op die 10 jaar Buenaparte krijg je meer oog voor de kwalitatieve momenten. 

Het zijn bijvoorbeeld die luttele seconden, verspreid over die 10 jaar, waarop ik een “eureka-moment” had, die ene seconde waarin alle uren denkwerk, mijmeren en alle opgedane kennis samenkomen tot die ingeving voor de perfecte campagnetitel of dat unieke concept waarnaar je op zoek was. De dagen dat we tijd te kort leken te hebben maar waarvan de deadline vaak gewoon een fictieve datum bleek te zijn. Die zalige momenten van echte focus tijdens een (gezamenlijke) creatieve flow waarin alles op zijn plek valt, ook wel krultijd genoemd door van Duijn. Het halve uur waarin ik de naam en het logo van Buenaparte bedacht en maakte. De 10 jaar waarin we van één bureau organisch groeiden tot “een bureau” en waarin we er nog steeds voor kiezen om klein te blijven.

Door deze andere kijk niet alleen terugdenken aan al die stagiaires als ‘een lijstje namen’ maar (hopelijk) als een periode in hun leven waarin we de brug hebben kunnen slaan tussen de opleiding en het échte werkende bestaan. Een tijd die in ieder geval heel bepalend is voor je keuzes in je verdere carrière en levenspad. Of de momenten dat we iemand raakten met een campagneboodchap die hun een glimlach of traan opleverde, misschien wel inspireerde om voor een nieuwe baan te kiezen, voor een nieuw inzicht of inspiratie zorgde. Alle mensen die de tijd namen om naar ons verhaal te luisteren tijdens lezingen, onze website bezochten of op die like button drukten op Instagram. De opdrachtgevers die ervoor kozen om met ons samen te werken, waarmee we soms al jaren wekelijks contact hebben, die zich thuisvoelen bij ons én wij bij hen. De tijd die een opdrachtgever of Buenapartner nam om een bos bloemen, een kaartje of een boek te sturen naar (één van) ons om iets te vieren of te herdenken. De tijd namen om ons persoonlijk een compliment te geven over het gedane en gemaakte werk.

En juist ook de momenten van stilstand. Stilstaan bij successen, gezamenlijk verdriet, verlies of juist het vieren van de winst. De tijd die we elkaar als team gunnen om tot jezelf te komen, om zelf de hoeveelheid vrije dagen te kunnen bepalen. Onze dagelijkse vaste rituelen die we ons eigen maakten. De coronaperiode, die soms als een eeuwigheid voelde. De bijzondere tijd waarin we leven: vol uitdagingen en kansen waarin wij iets willen betekenen, ruimte in willen nemen. En de belangrijkste tijdsoort: het bewust kiezen voor al die diverse tijdsoorten. Het delen van onze passies. 

 

Creativi-tijd

Een dag wordt hierdoor zoveel rijker, laat staan 10 jaar aan aaneengeregen dagen. Het gaat niet meer over een streng. Dit jaar wil ik niet alleen maar lineair terugkijken maar juist een stap maken in het begrip ‘tijd’ bekijken als een vierde dimensie. Waarin we nog meer op zoek gaan naar de creativiteit. In al zijn diversiteit en dimensies. 

Arnoud

Wil je samen wat tijd doorbrengen?

Image

Positive Impact Report

29 May 2024
Arnoud
  • Door Arnoud
    Door Arnoud
  • Door Arnoud
    Door Arnoud
  • Door Arnoud
    Door Arnoud
  • Door Arnoud
    Door Arnoud
Image

Ons B Corp proces

22 May 2024
Celine
  • Door Celine
    Door Celine
  • Door Celine
    Door Celine
  • Door Celine
    Door Celine
  • Door Celine
    Door Celine
Lees deze blog
< Swipe >