Ecocert

Hoe maak je energie zichtbaar?

Ecocert 2.0

Een oude bekende in de mailbox: of wij Ecocert wilden helpen naar een 2.0 versie. In 2014 ontwierpen we het huidige logo en 6 jaar later krijgen we de kans om hun wereld rondom energielabels en verduurzamingsadvies verder “de wereld in te ontwerpen”. Daar krijgen we energie van!

Werkzaamheden
Strategie

Identiteit

Concept
Ontwerp
Animatie

 

 

Partners

Bureau Kurk (tekst)
Rebel Projects (website)

Daan Oosterhuis (animatie)

Maak energie zichtbaar

We definieerden samen het merk Ecocert opnieuw. Daarbij stelden we kernwaarden vast: vrijheid, transformatie en vindingrijkheid, en ontwikkelden de nieuwe pay-off. Maak energie zichtbaar. En dat vertelt precies alles over hun dienstverlening én hun aanpak.

De wereld(en) van energie

Energie voel je. Maar wordt ook zichtbaar wanneer je Ecocert in de arm neemt. Dit is het uitgangspunt voor de nieuwe huisstijl: een herkenbare illustratiestijl die constant kan transformeren. Zo hebben we per dienst een eigen set illustraties ontwikkeld.

Deze wereld is inmiddels uitgerold in alle denkbare visuele uitingen: van animatie tot website, van autobelettering tot werkkleding en van social post tot brochure. Zodat alles in lijn ligt met elkaar en ze daarmee altijd een onuitwisbare indruk achterlaten.