Noord voor Jeugd
Investeer in toekomst
Investeer in de jeugd
Noord voor Jeugd is er voor de veranderaars. De aanpakkers die willen investeren in de toekomst van de allerjongsten. Zodat ook kinderen die het minder hebben getroffen uitzicht hebben op een veilig leven. Voor Nikki, Sem, Meryam en Levi ziet de toekomst er al beter uit.
Noord voor Jeugd is een samenwerking tussen Regiecentrum Bescherming en Veiligheid, Jeugdbescherming Noord, Jeugdhulp Friesland, Accare en Yorneo. Opgezet door ZorgpleinNoord. Wij ontwikkelden de arbeidsmarkt- en imagocampagne.
Werkzaamheden
Strategie
Identiteit
Concept
Ontwerp
Campagne
Partners
Bureau Kurk (tekst)
ByYourSite (website)
Eric Zwiers (film)

Zou jij een jongere helpen?
Om de campagne te lanceren maakten we een undercover video waarbij we de reacties van voorbijgangers vastlegden op een meisje in nood. Hiermee laten we de urgentie zien van goede, helpende mensen voor de jeugdhulpverlening.
Stempels en stigma's veranderen
Met de arbeidsmarktcampagne Investeer in toekomst wil Noord voor Jeugd de komende periode de variatie, complexiteit en voldoening van het werken in de jeugdhulpverlening aankaarten. Doelgroepen: professionals werkzaam in de zorg, studenten Pedagogiek en Social Work en zij-instromers. Op noordvoorjeugd.nl staan verhalen over hoe de juiste jeugdhulpverlening, de toekomst van kinderen kan veranderen. De verhalen zijn gebaseerd op waargebeurde cases, inclusief de ‘labels’ die deze kinderen opgeplakt kregen door de maatschappij. Voel jij je aangesproken door hun verhalen?

Noord voor Jeugd
Voor de campagne ontwikkelden we animaties, social posts, flyers en posters om zelf te verspreiden en in te zetten door de aangesloten organisaties. We zetten naast het organische bereik ook een grote outdoor campagne op in de grote steden van Drenthe, Friesland en Groningen. Hierin dagen we de kijker uit om na te denken over de gevolgen van ‘stempels’ op kinderen.