Open
Hoog contrast
Grote letters

Eigen verantwoordelijkheid reclamewereld

Marketeers, reclamemakers en ontwerpers hebben een ongekende verantwoordelijkheid richting consument, burger en maatschappij als het aankomt op het aanmoedigen van consumentisme, verleiding tot verslavingen en het verder naar de knoppen helpen van onze aarde met het aanprijzen van goedkope vliegtickets en het kopen van schadelijke producten, om maar een aantal voorbeelden te noemen.

 

Wij werken niet voor en met hufters. Wat betekent dat?

  • We nemen nooit opdrachten aan waar we niet achter staan. Verkopen ze bullshit, gebakken lucht of kunnen ze niet waarmaken wat ze zeggen? Dan werken wij niet voor ze.
  • Verkoopt of maakt het bedrijf iets wat jij nooit aan een geliefde zou aanraden? Dan staan we daar niet voor én werken we er niet voor.
  • Is het doel van de potentiële opdrachtgever discutabel? Hebben ze bijvoorbeeld alleen oog voor grote winsten en gaan ze daarvoor over spreekwoordelijke lijken? Of heeft het nadelige gevolgen voor mens of omgeving? Dan willen wij daar geen onderdeel van zijn. Klinkt vanzelfsprekend maar denk eens aan al die gokreclames, greenwashing en purposewashing waar communicatiebureaus schaamteloos reclame voor maken.
  • De opdrachtgever draagt bij aan 1 (of meerdere) SDG’s.
  • Wij gaan op een respectvolle manier om met onze opdrachtgevers en verwachten ook dat de opdrachtgevers en hun medewerkers ons met respect behandelen. Als tijdens een samenwerking blijkt dat dit respect ontbreekt zijn we bereid een samenwerking te verbreken.
Image

ogenschijnlijke hufterige lanceringscampagne

We lanceerden het label door onszelf eerst voor te doen als regelrechte hufters. Zo deelden we op Instagram en Linkedin 3 cases van campagne- en ontwerpwerk voor 3 nieuwe opdrachtgevers. Happy Kid vape waarmee we kinderen zo vroeg mogelijk willen laten wennen aan gezond roken, de ‘Doe en gok in het bushok’ campagne waarmee we het gebrek aan controle op gokverslavingen inperken en Hello Trash’r, een nieuwe box waarin je 3 snelle happen én wegwerp servies kan vinden. Resultaat: veel verontwaardiging, vragen en opmerkingen.

 

Sluit je aan bij onze beweging

Dat kan én moet anders. Wij hebben daarom een nieuw label opgericht: het zogeheten Hufterproof Agency label. Hiermee toon je aan dat je als reclame- of communicatiebureau positieve impact verkiest boven geld. Het label is op zichzelf natuurlijk niets waard. We willen andere bureaus vooral bewust maken van hun impact. Door bewuste keuzes te maken in opdrachtgevers en opdrachten kan je namelijk een groot verschil maken voor een duurzamere, socialere en eerlijkere wereld. En natuurlijk mag je daar gewoon je geld mee verdienen.

Meedoen is simpel én belangrijk. Ga naar www.hufterproofagency.com en doe de hufterproef. Ben je daadwerkelijk Hufterproof? Dan ontvang je het digitale keurmerk om mee te pronken op je website en een heus certificaat om op te hangen in je ontvangstruimte of kantine.

 

Bezoek hufterproofagency.com

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Welke impact wij reeds hebben gemaakt

9

aangesloten huftervrije bedrijven

+200

ingevulde hufterproeven

60

ansichtkaarten verstuurd en zaadjes gepland

< Swipe >