(be)denken en creëren

laat dat maar aan ons over

Alles begint bij jouw verhaal. Schakel je ons in voor een merkidentiteit of een campagne? De eerste stap is een gezamenlijke strategiesessie. Hier zetten we je verhaal op papier. Geloofwaardig en echt, zonder onnodige opsmuk en loze beloften.

Dit vormt de basis van alles. Nu weten we wat jouw onderscheidende kracht is, wie je doelgroepen zijn en wat zij nodig hebben om van jou en je merk te gaan houden. Alle noodzakelijke ingrediënten voor ijzersterke marketing.

Creatief marketingbureau

Je verhaal leggen we vast in marketingstrategie, campagnes en activaties. En bij eventuele creatie door derden nemen we het voortouw in de art direction.

Marketingstrategie

Welke middelen zetten we in voor welke doelgroepen, via welke kanalen? Daarvoor wegen we de investering en de verwachte resultaten af voor de korte én de langere termijn.

Campagne

Een sterk concept is ogenschijnlijk simpel, maar gaat veel verder dan alleen een mooi plaatje. Buenaparte specialiseert zich in doeltreffende imago- en productcampagnes.

Activatieconcepten

Samen is alles leuker. Daarom werken we ook concepten uit die mensen aanmoedigen actief mee te doen. Van een like tot een real-life bezoek tot een recensie. Van volger naar ambassadeur.

Art Direction

Groeit een project met extra externe partijen voor de creatie? Buenaparte doet de art direction, maakt keuzes en beschermt de rode draad in het creatieve proces.

Van schets naar ontwerp. Van wilde, creatieve ideeën naar een heldere boodschap. Vanuit de strategie werken we toe naar een scherpe communicatie en de bijbehorende middelen.

Dit doen we in zes stappen:

Icon_1

Analyse.

De klik is er. Leuk, want nu kunnen we aan de slag. Een succesvolle campagne vraagt om een goede analyse vooraf. Samen stellen we vast wie de campagne moet bereiken, wat het uiteindelijke doel is en welke middelen hiervoor nodig zijn.

Icon_2

2 Strategie.

Pas na het beantwoorden van deze vragen komt het plan. Welke taal spreekt de doelgroep en waar heeft deze groep mensen behoefte aan? Zijn er nog subdoelgroepen waarvoor een andere aanpak nodig is? Voor elk middel bepalen we de manier waarop het wordt ingezet.

Icon_3

Concept.

Het leukste en meest interessante onderdeel: het ontwikkelen van een ‘haakje’ dat perfect past bij het bedrijf of merk. Benodigd: brainstorms. Het haakje bepaalt de rode draad voor de campagne die in de gehele visuele identiteit terugkomt.

Icon_4

Creatie.

Het concept komt tot leven. Merk, organisatie of campagne krijgt een gezicht. Een gezicht dat naadloos aansluit bij de bedrijfspersoonlijkheid in alle communicatiedragers. Een sterke en eenduidige identiteit waarbij de invulling door Buenaparte wordt bewaakt: van lettertype en kleuren tot de daadwerkelijke fotografie en sfeer.

Icon_5

Productie.

Al dit moois komt pas echt tot leven wanneer de ontwerpen perfect geproduceerd zijn. We begeleiden de productie van de print-, media- en online middelen met onze dtp’ers, drukkers, webbouwers en andere leveranciers. Het eindresultaat is gegarandeerd uitstekend.

Icon_6

Opvolging.

We are live! En blij! Maar de wereld om ons heen evolueert snel. Buenaparte helpt je deze veranderingen bij te benen of voor te zijn. Samen houden we jouw merk scherp en zorgen we ervoor dat alle communicatiedragers zowel op strategisch als op uitvoerend vlak up-to-date blijven.

Buenaparte is niet alleen maar ‘ik, Arnoud Evenhuis’. Voor iedere opdracht stel ik een team samen met daarin alle benodigde disciplines. Van strategie en copy tot interactiedesign, front- en backend development, videoproductie, animatie en fotografie: ieder op zijn best en op de juiste plek in het proces. Ik ben je aanspreekpunt en verzorg en begeleid het proces van creatieve concepten naar pixelperfecte producten.

Arnoud Evenhuis

Creative director

Daan Oosterhuis

Visual designer

Bente Stalma

Stagiair vormgeving

Met en voor wie we onder andere hebben gewerkt.

Like what you see? Vragen, opmerkingen of gewoon hallo zeggen?