Open
Hoog contrast
Grote letters

Positive Propaganda

Van nature zijn mensen positief en optimistisch. Alleen, door bakken slecht nieuws en oppervlakkige reclame die we dagelijks ongevraagd voorgeschoteld krijgen, vergeten we dat nog weleens. Helemaal ten tijde van de corona epidimie. we richtten Positive Propagnada op. Positive Propaganda wil aandacht en ruimte maken voor goed nieuws, positieve berichten en mooie lokale projecten. Zodat mensen ruimte krijgen voor een positiever mens- en wereldbeeld.

Wij voegden waardevolle boodschappen toe
Minder goedkope reclame-knallers. Initiatieven uit de regio, blij nieuws en positiviteit knalden wij het straatbeeld in. Dit deden we door elke maand een groot deel van
de outdoor reclame uit te kopen. Zo is er meer ruimte voor positiviteit en kunnen we veel inwoners bereiken met een positief gevoel en een glimlach.

Een podium voor lokale beeldmakers
Elke maand werkten we samen met een aantal lokale (beginnende) beeldmakers zoals grafisch ontwerpers of illustratoren. Zo zorgden we voor zichtbaarheid van deze makers én kleurden we de stad met meer kunst en positiviteit op straat.

Maatschappelijke thema’s belichten
Wij koppelden positieve beelden & boodschappen aan maatschappelijke thema’s die gezien moeten worden.
Maatschappelijke thema’s, mooie plannen en positieve initiatieven kunnen nog steeds worden aangedragen door wijkverenigingen, gemeente, bedrijven, bedrijvenverenigingen of (semi)overheidsorganisaties. De enige voorwaarde: positiviteit!

Bezoek Positivepropaganda.org

Image
Image
Image
Image
Image

Positieve resultaten

21

beeldmaker deelnemers

250

basisschoolkinderen meegedaan

1120

posters verspreid

+450.000

contactmomenten én glimlachen

Ik word zo vrolijk van de posters in de stad! Dank jullie wel. Ik vroeg me af of het mogelijk is om een poster te kopen als particulier?
Anoniem
Stadjer

Happy Plantsoen

Een positieve en lerende beweging om samen te (blijven) genieten van het Noorderplantsoen
Onder de naam “Happy Plantsoen, Together Doen” brachten wij in 2023 op een creatieve manier de diverse belanghebbenden met elkaar in contact, om inzichten op te halen en vooral te leren openstaan voor elkaars perspectieven.

We creërden, samen met Agents of Change, een nieuwe groepsdynamiek en ontwikkelden nieuwe vormen van communicatie. Dit creëerden we in verschillende lagen van gebruikers om daarmee door diverse lagen heen te breken. Hoe meer experimenten we hebben, hoe meer antwoorden we krijgen. En daarmee brachten we tegelijkertijd nieuwe bewegingen. Samen onderzochten we het vraagstuk vanuit de doelgroep en haar context. We achterhaalden gedrag, behoefte en wensen en bepaalden zo waar de innovatie lag.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Een lerende beweging met resultaat

5+

bijeenkomsten waaronder op Noorderzon

50+

nieuwe oplossingen en initiatieven ontwikkeld

Image
< Swipe >