Opdrachtgever Bouwend Nederland   /   Buenaparte Strategie / Concept / Art Direction / Ontwerp

Een dag die inspireert

Bouwend Nederland organiseert elk jaar een regiodag waarbij alle relaties zijn uitgenodigd om te netwerken, workshops bij te wonen en te dineren.
Dit jaar wilde ze dit anders aanpakken dan voorgaande jaren: een programma meer vanuit een eenduidig concept en wat de genodigden prikkelt om zich op te geven.

Ze benaderen Buenaparte om hiervoor een strategie te ontwikkelen en een concept te verzinnen voor dit evenement. In het concept willen we wegblijven bij containerbegrippen als ‘innovatie’, ‘toekomst’ en ‘netwerken’. We doopten de regiodag om tot ‘Dag tegen oude gewoontes’. Een benadering met een knipoog naar de leuke écht nuttige workshops die je (ha) helpen innovatiever en toekomstproof te worden 😉

Visueel opvallend met een knipoog

Voor de visuele uitwerking ontwikkelden we het beeld van een wel hele blije bouwvakker die toch al wat verkeerde oude gewoontes heeft ontwikkeld (geen helm en werkhandschoenen) en die tegelijk ook afscheid neemt van zijn oude gewoontes (of gewoon hallo zegt). De blokken van het beeldmerk zijn ook terug te zien als fysieke blokken op de regiodag maar ook in de aankondigings e-mails. In de aanloop naar het evenement maakten we een strategie om zoveel mogelijk mensen te bereiken. 

iMac Pro 2018 Clay Mockup by AsylabToren_BouwendNederlandBouwend Nederland_Regiodag (1)_Pagina_20