INDI master milo

Opdrachtgever RTV Drenthe   /   Video-productie Studio Apenzaken  /   Fotografie Ewoud Rooks  /   Tekst in samenwerking met Bureau Kurk  /   Buenaparte Strategie / Concept / Script / Art Direction / Ontwerp

Een nieuwe radioprogrammering

Dat vraagt om een vlammende campagne. Ik werd door RTV Drenthe uitgenodigd om mee te doen met een pitch voor een campagneconcept ter promotie van de nieuwe programmering van Radio Drenthe. Doel: het heroveren van radioluisteraars in de doelgroep 40+. En ik won deze!

Al vroeg in de analyse en strategiebepaling wordt duidelijk dat deze doelgroep vooral radio luistert op het werk (veelal online radio) en in de auto. De middelenmix zet daarom hoog in op online zichtbaarheid – social media, youtube prerolls en retargeting banners – en grote outdoorcampagnes op treinstations, abri’s in bushaltes en de grote billboards en LED-schermen langs verkeersknooppunten in Drenthe.

Macbook Pro 2018 Clay Mockup by AsylabMacbook Pro 2018 Clay Mockup by AsylabMacbook Pro 2018 Clay Mockup by Asylab

Maak kennis met het nieuwe Radio Drenthe

Via de gezichten van Radio Drenthe, de radiopresentatoren, maak je persoonlijk kennis met de nieuwe weg die het radiostation inslaat. Elk van hen is gekoppeld aan een locatie, tijd,  (radio)element en acties.

Vaste elementen – de rode tekstbanner, de radio en de witte footer met het logo van RTV Drenthe – waarborgen de herkenbaarheid van de campagne.