Opdrachtgever IWCN   /   Animaties Buenaparte  /  Tekst in samenwerking met Bureau Kurk  /   Buenaparte Strategie / Identiteit / Art Direction / Huisstijl

De gelukkigste regio van Europa

Als trotse Noorderlingen kunnen wij wel zeggen dat het geweldig toeven is in deze regio. Een prachtige omgeving met fijne mensen en mooie bedrijven en organisaties om mee samen te werken. Een regio om trots op te zijn. Make it in the North is een samenwerking van het Internationaal Welcome Centre, DUO, Het Akkoord van Groningen, Hanzehogeschool Groningen, FME, Rijksuniversiteit Groningen, Koninklijke Metaalunie en MKB Noord.

Make it in the North

Het Noorden wil verder groeien, zowel sociaal als economisch. Zo willen we ons meer openstellen voor internationaal talent en zo het expertise-gebied vergroten, nieuwe internationale connecties leggen en hiermee nieuwe energie en een grotere diversiteit creëren. Hiervoor bedachten en creëerden we het beeldmerk van de 3 noordelijke provincies, hecht met elkaar verbonden en symbolisch voor het brein van Nederland.

Meer dan een job portal

In eerste instantie is Make it in the North een platform waarop bedrijven vacatures kunnen plaatsen voor de werving van (internationaal) talent. Internationals vinden hier bovendien informatie over praktische zaken zoals leven, studeren en werken in het Noorden. Op het platform komen interessante lezingen en bouwen we een netwerk op.

Spread the word!

Ter promotie van het platform ontwikkelden we diverse marketinguitingen voor bedrijven om zich aan te melden bij Make it in the North, en voor internationaal talent om eens een kijkje te nemen op het platform. Daarnaast ontwikkelden we een brandbook voor een consistente uitrol en een brandmanual zodat de betrokken partijen ook zelf aan de slag kunnen met de huisstijl en dit gemakkelijk én volgens de regels kunnen implementeren in hun eigen communicatie.