Opdrachtgever RTV Noord   /   Video-productie BLKSM  /   Tekst (voice-over) in samenwerking met Bureau Kurk  /   Buenaparte Strategie / Concept / Script / Art Direction / Ontwerp / Illustratie

Hoe verbind je een hele provincie?

RTV Noord is al meer dan 70 jaar de nieuwszender van de provincie Groningen. RTV Noord verbindt inwoners door belangrijk nieuws van hen, voor hen te delen. RTV Noord gaat daarmee verder dan alleen het regionale nieuws uitzenden.

Op het platform dat RTV Noord biedt hebben inwoners van de provincie alle ruimte om hun mening te delen, hun verdriet of blijdschap te uiten en daarmee dichter naar elkaar te groeien. Ze komen letterlijk aan het woord: op de televisiezender, in de radioprogrammering en online. Vanuit deze gedachte lanceerden we in 2016 de pay-off ‘Samen zijn wij Noord’.

Het mooiste woord van Groningen.

Het ‘samen zijn wij noord’-gevoel willen we in de campagnes versterken. In een tijd van snelle media, individualisering en grotere verdeeldheid is het mooi als mensen (weer) met elkaar in contact raken.

 

Een laagdrempelige manier om dat te bereiken, is een groet. De meest uitgesproken begroeting van de Groningers vormt in deze campagne het stralende middelpunt. Een simpel ‘moi’ kan de connectie tussen jou en mij versterken. En wie weet wat daar weer uit voortvloeit: een gesprek, een glimlach, het opvrolijken van een moeilijke dag, een nieuwe verbinding.

iMac Pro 2018 Clay Mockup by AsylabMoi-poster-photo-1_0002_DSC02645Moi-poster-photo-1_0000_DSC02629Moi-poster-photo-1_0001_DSC02599

Moi dat je er bent.

RTV Noord opent de conversatie met abri’s en driehoeksborden, een onlinecampagne en een tv-commercial. En ook inwoners van Groningen die deze boodschap een warm hart toedragen doen mee. 500 makelaarsborden met de ‘Moi’ stelde de regionale zender beschikbaar: die waren in korte tijd vergeven en hangen nu aan ramen door de gehele provincie. Dat is wat we noemen: trots, saamhorigheid en positiviteit.

Collage-Moi-uitingen-2

3traps campagne.

Dit is de eerste van in totaal drie campagnes die we dit jaar inzetten voor RTV Noord. In deze eerste campagne staat het ‘eerste contact’ centraal. In de tweede campagne gaan we actief de conversatie in de provincie aanjagen en in de najaarscampagne zoekt RTV Noord zelf contact op met mensen in onze provincie voor wie contact maken met anderen nog niet zo makkelijk gaat.