Opdrachtgever RTV Drenthe   /   Video-productie Eric Zwiers  /   Fotografie Ewoud Rooks  /   Tekst in samenwerking met Bureau Kurk  /   Buenaparte Strategie / Concept / Script / Art Direction / Ontwerp

Van lokale omroep naar mediabedrijf

RTV Drenthe kampt met een imago-probleem. Ze worden nog veelal gezien als traditionele lokale omroep, terwijl ze inmiddels een crossmediaal bedrijf zijn met populaire eigen programma’s, een grote social mediaredactie en brede programmering.

Terug naar de kern

Met onze identiteitssessie scherpten we hun verhaal aan. We identificeerden kernwaarden van hun identiteit en namen deze mee voor de imago-campagne. Trots, vernieuwend en inspirerend en samen staan hierin centraal.

Hierbij ontwikkelden we vervolgens een paraplustrategie voor komend jaar, met de campagneslogan Pak je moment. Deze boodschap komt tot uiting in een grote imagocampagne in het voorjaar van 2019 en op de diverse evenementen waar RTV Drenthe aanwezig is. In de najaarscampagne ligt de nadruk op de beeld en geluidexperience. De campagne vertelt je dat de mensen achter RTV Drenthe altijd hun moment pakken om jou te voorzien van het laatste nieuws en mooie programma’s. Tegelijkertijd moedigen ze jou aan om ook je moment te pakken. Pak je moment & geniet van RTV Drenthe waar en wanneer je maar wilt. Maar ook: Pak je moment & wees trots op wat je doet!

De helden van RTV Drenthe

In de campagne staan de medewerkers van RTV Drenthe centraal. Ze zijn neergezet als “de helden” van RTV die er elke dag alles aan doen om jou te voorzien van het laatste nieuws, de mooiste programma’s en de beste content. De radioprogrammering, natuurprogramma Roeg, sportverslaggeving en de (online)redactie komen hierin terug. Ieder met hun eigen kracht en energie. Het resultaat zijn 4 keyvisuals en een commercial met deze 4 verhalen.

iMac Pro 2018 Clay Mockup by AsylabiMac Pro 2018 Clay Mockup by AsylabiMac Pro 2018 Clay Mockup by AsylabiMac Pro 2018 Clay Mockup by Asylab

Wij pakken ons moment

De campagne is in heel Drenthe te zien in de gedrukte media, een grootse outdoorcampagne met abri’s, posters en digitale snelwegreclame, op de eigen mediakanalen, met een commercial in de Drentse bioscopen en in een online (banner)campagne.

Het komende jaar is deze campagne ook de rode draad in de evenementencommunicatie.