Opdrachtgever Privacy1   /   Animatie Buenaparte (Daan Oosterhuis)  /  Tekst in samenwerking met Bureau Kurk  /   Buenaparte Strategie / Identiteit / Art Direction / Huisstijl

Privacy1

Privacy1 zet zich in voor een wereld waarin iedereen zichzelf kan zijn. Waar je erop kunt vertrouwen dat persoonsgegevens zorgvuldig en vertrouwelijk worden gebruikt. In een branding sessie gaven we woorden aan de why, how & what, de intrinsieke motivatie en identiteit van Privacy1. Dit vormde de basis voor de verdere positionering van het bedrijf.

Een beeldmerk met een eigen vorm

Privacy gaat over delen, processen en het maken van connecties. In het logo komen deze elementen duidelijk terug. Gekozen is voor een opbouw met twee basisvormen: de cirkel en het vierkant. Deze heldere vormen zijn in al hun eenvoud, ontzettend krachtig.

Tekengebied 2-100Tekengebied 2 kopie-100Tekengebied 2 kopie 2-100

Vormentaal

De basisvormen uit het logo komen terug in de huisstijl. De cirkels en vierkanten vormen koppelingen, routes en processen. Met dit lijnenspel zijn alle mogelijke verhalen te vertellen, in alle mogelijke middelen. Het lettertype gebruikt in de huisstijl is zwaar en “techie”. Door de 4 huisstijlkleuren telkens op een andere manier te combineren ontstaan diverse werelden, maar het geheel blijft eenduidig in uitstraling.

Middelen

Privacy is een ingewikkeld begrip – waar begint het en waar eindigt het? Maar: vinden het allemaal belangrijk dat onze privacy gerespecteerd wordt en dat we zeggenschap houden over onszelf en onze gegevens. Privacy1 wil het ook zo duidelijk en transparant mogelijk houden. Alle communicatiemiddelen zijn dan ook helder, zonder overbodige opsmuk. De visitekaartjes zijn gedrukt op transparant plastic. Ook is een ansichtkaartenset ontworpen. De boodschap? Privacy op 1. Dat delen we.

ansichkaart_2ansichkaart_3DSC00476-4Visitekaartjes_privacy1ansichkaart_1DSC00468-1