Opdrachtgever Rijksuniversiteit Groningen Faculty of Arts   /  Fotografie Wouter Brem  /   Buenaparte Strategie / Concept / Art Directing / Ontwerp

Een eenduidige, ambitieuze identiteit.

Archeologie en Informatiekunde, maar ook American Studies en Taalwetenschap: de Faculty of Arts van de Rijksuniversiteit Groningen is een faculteit met vele gezichten. In de campagne voor het aankomende studiejaar wil de faculteit echter een overkoepelende, eenduidige vormgeving die aansprekend is voor alle studies en hun aankomende studenten.

Geen eenvoudige klus. Voor een goede basis ga ik op zoek naar de kernthema’s die terugkomen in alle studies. Deze vormen de basis voor de eenduidige identiteit die de faculteit zoekt.

International

Ambition

Creative

Connections

Al deze opleidingen met hun thema’s wilde ik in een krachtige set woorden vatten. Een set woorden die hetzelfde is maar die door een kleine aanpassing toegespitst wordt op het desbetreffende onderwerp op de te promoten opleiding. Door dit samen te laten vallen met de andere ingrediënten wordt het nog krachtiger.

Ambitie in 4 woorden & iconen gevat.

Creativiteit, internationale allure, ambitieuze opleidingen en connecties. Deze woorden plus ingrediënten als iconen, kleurstellingen en het spelen met lagen maken talloze varianten binnen het thema mogelijk. Op deze manier kan elke te promoten studie zijn eigen gezicht krijgen, terwijl het toch overduidelijk een uiting is van de Faculty of Arts.

Identiteit binnen een identiteit.

De Rijksuniversiteit Groningen heeft een eigen huisstijl. Deze regels gelden ook voor de aangesloten faculteiten. Binnen de lijntjes van de Rijksuniversiteit – verplichte lettertypes en de kleur rood, regels omtrent fotografie en vormentaal – heb ik een stramien ontwikkeld waarin de kernthema’s van de Faculty of Arts sterk naar voren komen.

Mitchell_Mungroop

Ik was echt onder de indruk van de manier waarop Arnoud onze complexe opdracht op een strategische wijze benaderde. Hij wist onze grote verscheidenheid aan studies op een prachtige wijze te vertalen naar een sterk concept en wist toch nog binnen de huisstijl, look en feel van de organisatie te blijven.

Mitchell Mungroop, Marketeer

iMac Pro 2018 Clay Mockup by AsylabiMac Pro 2018 Clay Mockup by AsylabiMac Pro 2018 Clay Mockup by AsylabiMac Pro 2018 Clay Mockup by AsylabiMac Pro 2018 Clay Mockup by AsylabiMac Pro 2018 Clay Mockup by Asylab