Opdrachtgever RTV Drenthe   /   Video-productie Studio Apenzaken  /   Fotografie Ewoud Rooks  /   Tekst in samenwerking met Bureau Kurk  /   Buenaparte Strategie / Concept / Script / Art Direction / Ontwerp

Een nieuwe radioprogrammering

Dat vraagt om een vlammende campagne. Ik werd door RTV Drenthe uitgenodigd om mee te doen met een pitch voor een campagneconcept ter promotie van de nieuwe programmering van Radio Drenthe. Doel: het heroveren van radioluisteraars in de doelgroep 40+. En ik won deze!

Al vroeg in de analyse en strategiebepaling wordt duidelijk dat deze doelgroep vooral radio luistert op het werk (veelal online radio) en in de auto. De middelenmix zet daarom hoog in op online zichtbaarheid – social media, youtube prerolls en retargeting banners – en grote outdoorcampagnes op treinstations, abri’s in bushaltes en de grote billboards en LED-schermen langs verkeersknooppunten in Drenthe.

Niet lullen maar…

Niet lullen, maar poetsen. Een uitspraak die iedereen kent. Geen woorden, maar daden. Het is letterlijk wat Radio Drenthe voor ogen heeft met de nieuwe radioprogrammering. Minder gelul en meer ruimte voor muziek, dansen en zingen. Minder gelul, meer aandacht voor regionaal nieuws dat luisteraars belangrijk vinden. En wat te denken van winacties: niet lullen, maar winnen?

iMac Pro 2018 Clay Mockup by AsylabiMac Pro 2018 Clay Mockup by AsylabiMac Pro 2018 Clay Mockup by AsylabiMac Pro 2018 Clay Mockup by AsylabiMac Pro 2018 Clay Mockup by Asylab

Opvallen mag. Graag zelfs

De nieuwe radioprogrammering komt in het kort neer op: meer ruimte voor muziek, minder geklets van dj’s en meer aandacht voor regionaal nieuws. Gecombineerd met de kernwaarden van RTV Drenthe (nuchter, scherp, humorvol en een beetje uitdagend) ontstaat het idee van een dynamische pay-off. Een beetje prikkelend, heel erg herkenbaar en gegarandeerd een glimlach. Een extra voordeel van deze dynamische pay-off is dat het in verschillende varianten in te zetten is.

Maak kennis met het nieuwe Radio Drenthe

Via de gezichten van Radio Drenthe, de radiopresentatoren, maak je persoonlijk kennis met de nieuwe weg die het radiostation inslaat. Elk van hen is gekoppeld aan een locatie, tijd,  (radio)element en acties.

Vaste elementen – de rode tekstbanner, de radio en de witte footer met het logo van RTV Drenthe – waarborgen de herkenbaarheid van de campagne.