Opdrachtgever Slim.Makelaardij   /   Tekst in samenwerking met Bureau Kurk  /   Technische realisatie website TPF   /   Buenaparte Strategie / Concept / Creatie / Art Directing / (Web)Ontwerp

De nieuwe strategie van Slim

Met de verhuizing naar een nieuw kantoor in het vooruitzicht, besluit Slim Makelaardij om ook de huisstijl en positionering van het merk op te frissen. Samen met de makelaars start ik bij het begin. In een grondige strategiesessie halen we naar boven wat Slim onderscheidt van andere makelaardijen in deze concurrerende branche. De uitkomsten vormen de basis van de restyling.

Tijd voor verandering.

In de strategische sessie worden de belangrijkste, persoonlijke drijfveren al snel duidelijk. De makelaars van Slim werken met een glimlach omdat zij graag tijd en aandacht besteden aan hun opdrachtgevers. Het is immers nogal een stap om een huis te (ver)kopen. De makelaars begeleiden opdrachtgevers daarin en hanteren alle moderne techniek die voor handen is om de (ver)koop te bespoedigen.

De nieuwe pay-off Tijd voor verandering staat niet alleen voor de stap van opdrachtgevers (‘het is tijd voor verandering’), maar ook voor de aandacht die het team van Slim besteedt aan het begeleiden van hen (‘wij maken tijd voor jouw verandering’).

Beloofd.

In dezelfde strategische sessie kwamen de beloftes naar voren waar het team van Slim zich aan verbindt. Om de pay-off nog meer kracht bij te zetten, zijn deze vier beloftes (vlot, aandachtig, vooruitstrevend en transparant) uitgewerkt en geplaatst op een prominente plek op de website.

slim vlotslim aandachtigslim verniewendslim transprnt

Fris en persoonlijk welkom

Alle huisstijlmiddelen hebben een make-over gekregen. Het uitroepteken in het oude logo is vervangen door een krachtige punt. Het beeldmerk is een eenvoudige huis-figuur die ook dienst doet als pointer. Deze vormen en de vertrouwde, frisse kleuren van Slim Makelaardij komen overal terug op de website. De pay-off en de beloften zijn ook in alle designs terug te zien. Heldere stappenplannen, nergens kleine lettertjes en veel foto’s van de makelaars in het jonge team. Wel zo persoonlijk, toch?

Macbook Pro 2018 Clay Mockup by AsylabMacbook Pro 2018 Clay Mockup by AsylabMacbook Pro 2018 Clay Mockup by AsylabMacbook Pro 2018 Clay Mockup by AsylabMacbook Pro 2018 Clay Mockup by Asylab