Open
Hoog contrast
Grote letters

Een korte docu als middelpunt van een wervingscampagne voor de ouderenpsychiatrie

Collega’s gezocht voor bijzondere doelgroep

Lentis benaderde ons om een wervingscampagne te ontwikkelen voor de ouderenpsychiatrie-locaties in Winschoten en Zuidlaren. Er is een groot tekort aan personeel. Onderliggende oorzaak is dat er veel vooroordelen zijn over dit type werk. Aan ons te taak om die uit de wereld te helpen.

 

 

Geen flitsende reclames maar ruimte voor het volledige verhaal

We ontwikkelden een concept, passend bij hun merkidentiteit en onderscheidende kenmerken waarbij iedere dag anders is, geluk vooral zit in de kleine dingen en zelfverantwoordelijkheid belangrijk is. We kozen voor een afwijkend middel: een korte documentaire. Waarom? Om een écht inkijkje te geven in de praktijk, bijzondere situaties vast te kunnen leggen en omdat we collega’s zoeken met geduld. Iemand die dus met aandacht prima een docu kan kijken in plaats van een flitsend reclamefilmpje.

Image
icon-play

Bekijk de docu

  • Platslaan & opblazen

    Platslaan & opblazen

    Platslaan & opblazen

  • Platslaan & opblazen

    Platslaan & opblazen

    Platslaan & opblazen

  • Platslaan & opblazen

    Platslaan & opblazen

    Platslaan & opblazen

  • Platslaan & opblazen

    Platslaan & opblazen

    Platslaan & opblazen

Wat wil je écht vertellen?

We begonnen het proces met een identiteitssessie, waarbij we met diverse medewerkers: van HR-medewerker en teamleider tot verpleegkundige en stagiair. We haalden het onderscheidende verhaal op en vertaalden het naar een eigen merkidentiteit. We vertaalden het naar de campagnetitel ‘Maak van alledag, een zorgeloze dag’ en brachten dit bijzondere werk tot leven in een korte docu, hét perfecte middel om het verhaal uit te dragen.

Over deze aanpak
Shape

Van kennismaken naar solliciteren
De campagne is één van de lange adem. We zetten de campagne in om een zo groot mogelijk bereik te creëren bij de diverse doelgroepen: zorgprofessionals uit de buurt, studenten en eventuele vrijwilligers die zo nu en dan bij kunnen springen als ondersteuning. De docu wordt ingezet bij gastcolleges en verspreid door alle medewerkers. Niet alleen ter promotie maar juist vanuit de trots voor het werk.

Image
Image
Image
Image
Op de samenwerking met Buenaparte zijn wij trots. Elke keer overtreft het eindresultaat al onze verwachtingen!
Johanna Koster
Adviseur Arbeidsmarktcommunicatie

Onze buenapartners in actie

Rianne Aalbers

Documentairemaker

René Raap

Merkidentiteit

Image

Volgende case

Mij’n Zorg

< Swipe >