Open
Hoog contrast
Grote letters

Grootse werkzaamheden vragen om een grootse campagne 

In de nazomer van dit jaar, na een vertraging van drie jaar, moet de drukste verkeersader buiten de Randstad klaar zijn voor gebruik. Maar voor het zover is moet er nog veel gebeuren!

We ontwikkelden een grootschalige campagne waarin we de werkzaamheden aankondigen en mensen vragen om hun reisgedrag in die periode aan te passen.
Met de campagnetitel ‘Vaststaan of meebewegen’ stellen we de autoforens letterlijk voor een keuze en geven hen een aantal goede alternatieven. Werk thuis, als dat kan. Pak de fiets of het OV. Als je echt met de auto moet, reis dan via een P+R of buiten de spits.

Image
Image
Image
Image
icon-play

Operatie Ring Zuid in 1 minuut

Image
Image

Inzet van gedragspsychologie

Om de wegen bereikbaar te houden moeten er 80.000 auto’s minder op de weg. Als automobilisten met de auto blijven reizen, loopt het verkeer in de stad vast en verwachten we files die uren kunnen duren. Om deze mensen te overtuigen de auto te laten staan zetten we in op een mix van slimme communicatiemiddelen, een grote diversiteit aan kanalen en een aantal beïnvloedingstechnieken. Zo proberen we de weerstand van de doelgroepen te beperken door de keuze bij hen te leggen, door goede alternatieven te bieden, door te tonen hoe anderen hen voorgingen (social proof), door succescijfers te delen en daarmee een positieve beleving te creëren en door in de boodschap ons vooral te richten op de positieve uitkomst: een goed bereikbaar Groningen! Ook in de vormgeving kiezen we voor een positieve benadering: voorwaartse pijlen, ronde vormen en veel groen. Daar waar we juist de urgentie communiceren kiezen we voor de signaalkleur oranje en sterke vormentaal.  

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
icon-play

Radiocommercial

Onze buenapartners in actie

Douwe de Boer

Fotografie

Tomorrowmen

Online marketing

Kollektiv

Media inkoop

Finetune Audio

Radiocommercial

Image
< Swipe >