Open
Hoog contrast
Grote letters

De lokale lanceringscampagne als bron voor de wereldwijde campagne

We bedachten en ontwikkelden de campagne ‘TopDutch puts the Northern Netherlands on the map’ waarbij we letterlijk de reeds gevestigde bedrijven op de kaart zetten met de deelcampagne ‘Put your company on the map’. Geen “platte reclamecampagne” maar één die de interactie met de doelgroep en ambassadeurs aangaat. Want het merk TopDutch is niets waard zonder deze innovatieve bedrijven. Logisch om dus onze pijlen niet meteen op de rest van de wereld te richten maar juist het merk te versterken in Groningen, Friesland en Drenthe zelf. 14 juni trapten we gezamenlijk af en lanceerden we www.youaretopdutch.com op het drieprovincienpunt in Nieuw Allardsoog.

Maar niet alleen in Allardsoog werd op de startknop gedrukt. In heel Noord-Nederland startte de online campagne. Middels Google Display, Discovery, Linkedin, Facebook en Instagram hebben we 4 weken lang betaald geadverteerd.

En dat werd een succes met een groot aantal impressies: 6.896.858 op Google en 95.445 impressies op LinkedIn. Van deze miljoenen mensen klikten 0,91% van de viewers daadwerkelijk door naar de kaart. Uiteindelijk hebben 41 bedrijven zich in deze 4 weken aangemeld op de kaart.

 

Bekijk de kaart

Indrukwekkende cijfers van de lanceringscampagne

6.896.858

Impressies op Google met CTR van 0,91%

95.445

Impressies op LinkedIn met CTR van 0,91%

41

Bedrijven aangemeld voor de kaart in 4 weken

Image
Image
Image
Image
Image

Nu we een groot aantal ondernemers hebben die hun onderneming bereidwillig op de kaart hebben gezet en willen uitdragen trots te zijn op de TopDutch regio, is het tijd de rest van de wereld te laten zien dat er écht alle reden is je als bedrijf te vestigen in de TopDutch regio.

Alvorens we deze campagne startten, hebben we een uitgebreide doelgroep onderzoek en een (wereldwijde) zoekwoorden onderzoek gedaan. De targets zijn hier vervolgens op afgestemd. Deze always-on campagne heeft een looptijd van 6 maanden, en wordt ingezet in 15 verschillende landen overal over de wereld. ( o.a. India, Zuid-Korea, Australië en Canada).

Voor deze campagne hebben we gebruikgemaakt van betaalde Ads in Google Discovery, Display, Search en re-marketing.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Indrukwekkende cijfers van de wereldwijde campagne

15

Landen wereldwijd zichtbaar

+275.000

Pageviews in 3 maanden met een CTR van 0,90%

27

Leads via contactformulier of telefoon

Buenaparte is ons creatief geweten, onmisbaar in het vertalen van onze strategische doelstellingen naar sterke visuele en auditieve boodschappen.
Simon Kloppenburg
Campagneleider TopDutch

Onze buenapartners in actie

Tim van der Kuip

Fotografie

Videobrouwers

Film

Conversies.nl

Online Marketing

Wolf Maps

Digitale kaart

Image

Volgende case

Werkelijk helpen groeien

< Swipe >