Open
Hoog contrast
Grote letters

Mensen nieuwsgierig én bewust maken van hun keuzes rondom water, riool en het toekomstbestendig maken van je tuin

We bedachten en ontwikkelden de campagne ‘Waar gaat dat heen’ en schoten deze campagneplaten voor de Gemeente Groningen. Met deze campagne nodigden we mensen uit om naar de ontdekdag op 9 september 2023 te komen. Op deze dag kun je afdalen door een put, om een kijkje te nemen in het riool. Je kunt bekijken hoe het water dat je thuis doorspoelt, wordt gezuiverd. 

Naast het communiceren over de ontdekdag, maakten we mensen ook al bewust(er) over de thema’s riool, water en toekomst. Zo gaven we al wat tips en tricks over hoe je gemakkelijk minder water gebruikt, hoe je wateroverlast kunt tegengaan en je tuin kunt omtoveren tot een koele plek.

De campagne werd getoond op de DOOH-schermen in Groningen, in posters op de ondergrondse containers en op de toiletten in de horeca en was online te zien. Om extra aandacht te trekken verspreidden we toiletpotten op 3 gemeente-locaties waar mensen een QR-code konden scannen voor meer informatie. In de pot natuurlijk.

Image
Image
Image
  • Platslaan & opblazen

    Platslaan & opblazen

    Platslaan & opblazen

  • Platslaan & opblazen

    Platslaan & opblazen

    Platslaan & opblazen

  • Platslaan & opblazen

    Platslaan & opblazen

    Platslaan & opblazen

  • Platslaan & opblazen

    Platslaan & opblazen

    Platslaan & opblazen

De essentie van de campagne boodschap opblazen

We hebben de doelstellingen van de gemeente opgeblazen tot een opvallende en prikkelende boodschap: 'Waar gaat dat heen?' Deze boodschap zet je dubbel aan het denken. Letterlijk: waar gaat het afvalwater, schoon drinkwater en je drol heen? Figuurlijk: waar gaat het heen met het klimaat? Voor ons allen een spannende ontwikkeling. We leggen op de website uit wat je kan doen om je tuin te vergroenen en hoe je wateroverlast kan tegengaan.

Over deze aanpak
Shape
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Het werk van Buenaparte is creatief en opvallend. Dat heeft zeer zeker bijgedragen aan een geslaagde Ontdekdag. Buenaparte heeft het maximale uit het beschikbare budget gehaald en misschien wel meer dan dat. De samenwerking verliep heel soepel en deadlines werden gehaald.
Paul Loonstra
Communicatieadviseur Klimaatadaptatie gemeente Groningen

Onze buenapartner in actie

Tim van der Kuip

Fotografie

Image

Volgende case

Skills pay the bills

< Swipe >